boleh sayang?

boleh kau cari aku
biar aku berlari jauh
tanpa arah dalam kegelapan

boleh kau terus peluk aku
biar panas membahang tubuh
peluh mengalir terus kepanasan

boleh kau terus berdamping sama
biar sejuk menjangkaui suhu alam
takat beku berbatu pejal
tangan yang memegang makin kemas mengenggam

boleh kau setia pada aku seorang
walau aku tak punya apa
tak sempurna segala segi
punya kekurangan tiap kelakuan

boleh kita saling bergantung
saling melengkapi
saling memahami dan menerima
saling akur dan memerintah
saling jujur dan percaya
saling mengingat dan menasihati
biar masa berlalu pantas

boleh kau langsung bertahan untuk tahun mendatang
walau dugaan datang bertingkat-tingkat

boleh kau terima aku apa adanya
baik buruk diriku
lebih kurang sifatku
silap terlebih tindakanku
yang penting untuk bersamamu

boleh kau kata sama bila aku ucap cinta padamu
boleh kau balas juga bila aku bilang rindu padamu

boleh sayang??