izinkan aku bersuara

meluahkan segala yang terbuku.Mengungkap yang tersirat.Melontar yang tersirat.


fikiran aku semak dengan irama tanpa penggubah.

Biarlah aku meleraikan dalam tarian ilham

membikis di dalam pentas tanpa suara

berjalan aku mengorak langkah sepi

kerana


tatkala aku menyelit kata sejujur bicara dari sebutir hati

ada suara sinis yang menyindirku di belakang

mencebik muka bila aku memaling
aku terkesima

mendiamkan diri. Bisu seribu bahasa.Jarak dan terus jauh

lantas aku nekad. Berhenti dari situ

aku menuju ke alam yang ku ciptakan sendiri

penuh penghayatan. Bermakna buatku

aku ingin melepaskan segalanya

apa yang aku rasa

rahsia yang aku pendam

madah yang terlintas difikiran

bersusun patah kata meluncur keluar

tidak aku rancang tapi secara kebetulan

aku selesa begini. Menyampaikan melalui coretan

sebagai ingatan.Ikhlas dariku

ada lagi sorakan sinis ku dengar

biarlah…

mereka juga punya hati.punya perasaan.

sebagaimana aku

mereka pasti merasa seperti mana yang aku rasa

cuma aku mengambil langkah

memekakkan telinga dan terus menulis.